Ο Κοροναϊός υποκλίνεται στην ελληνική παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή

Η ελληνική μεσογειακή διατροφή με στρατηγό της το ελαιόλαδο στη μάχη κατά του Κοροναϊού, φαίνεται πως παίζει έναν από τους σημαντικούς ρόλους άμυνας!
Ο μέσος Έλληνας, δύσκολα κατανοεί γενικότερα τους οδηγούς υγείας σε καταστάσεις όπου παθήσεις – νοσήματα, μπορεί να γίνονται απειλητικά για τη ζωή του, την καθημερινότητά του καθώς και την ατομική του κατάσταση. Όμως τώρα, σε συνθήκες Κοροναϊού, θα πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες βελτίωσης του τρόπου ζωής. Κυρίως, μιας υγιεινής διατροφής.
Η ελληνική κουζίνα με τη μεσογειακή διατροφή της, παρέχει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε, να γευτούμε και να υιοθετήσουμε τα οφέλη της. Σε αυτή λοιπόν την κρίσιμη στιγμή της καραντίνας λόγω του Κοροναϊού, ο Έλληνας μπορεί να υπερτερεί σε σύγκριση με άλλους λαούς στην αποτελεσματικότητα ανοσολογικής αντίστασης απέναντι στους εχθρούς αλλά και να καταφέρει να παραμείνει σταθερός στις διατροφικές προκλήσεις αυτής της περιόδου.
Σε κάθε σπίτι, σε σημείο εμφανές, θα ήταν χρήσιμο να τοποθετηθεί η πυραμίδα μεσογειακής διατροφής του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας. Με βάση αυτή την πυραμίδα δε θα ξεχνάμε ποτέ, ποια τρόφιμα μπορούν να καταναλώνονται συχνά, ποια μέτρια και ποια σπάνια.
Καθημερινά λοιπόν, κύριος πολεμιστή κατά του Κοροναϊού είναι το λατρεμένο ελαιόλαδο. Επίσης, τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα χόρτα καθώς και τα δημητριακά. Και επειδή μια ολοκληρωμένη διατροφή θέλει και ένα συνοδό ρόφημα, θα μπορούσαμε να γευτούμε ένα ποτηράκι κρασί (ένα όμως).
Εβδομαδιαία, η διατροφή μας θα μπορούσε να περιέχει αυγά, πατάτες, όσπρια, ξηρούς καρπούς, ψάρια, πουλερικά, ελιές. Όμως, επειδή θέλουμε και τα γλυκά μας, θα μπορούσαμε να γευτούμε και ένα ελαφρύ νόστιμο γλυκό, με προτίμηση πάντα τη μαύρη σοκολάτα.
Μηνιαία, επιτέλους έφτασε η ώρα γι΄ αυτό που δύσκολα αποφεύγει ο Έλληνας∙ το κρέας.
Δεν ξεχνάμε ποτέ!!!
– Πίνουμε άφθονο νερό .
– Αποφεύγουμε το αλάτι.
– Αφιερώνουμε καθημερινά χρόνο, κυρίως τώρα που η φυσική μας κατάσταση είναι μειωμένη στην τόσο ωφέλιμη ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ.
– Ο σωστός τρόπος διατροφής είναι 3 ή 4 γεύματα σε κανονικές μερίδες εστιατορίου.
– Οι υγιείς ενήλικες δε χρειάζονται διατροφικά συμπληρώματα αν ακολουθούν σωστά μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά.
Μέχρι σήμερα δεν έχει εγκριθεί κανένα συστατικό τροφίμων από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων ως προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις. Όμως μετά από έρευνες που έγιναν, η έλλειψη θρεπτικών ουσιών μειώνει την ανοσολογική αντίδραση ενώ μια ισορροπημένη διατροφή με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά βοηθάει σημαντικά στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην άμυνα και καταπολέμηση του οργανισμού απέναντι στον Κοροναϊό.
Πιο αναλυτικά:
– Αντιμικροβιακή δράση με ισχυρή δραστηριότητα κατά τη λοίμωξη έχει η βιταμίνη C.
– Άμυνα σε περιπτώσεις φλεγμονής καθώς και φυσική ανοσία προσφέρει η βιταμίνη Α.
– Επίσης, σημαντική στήριξη της φυσικής ανοσίας προσφέρει η βιταμίνη Β .
– Αντιοξειδωτική προστασία του ανοσοποιητικού έχει η βιταμίνη Ε.
– Σημαντική είναι η δράση της αφού ένας οργανισμός που έχει επάρκεια, είναι πολύ πιο ισχυρός ώστε να αντιμετωπίσει καλύτερα τον Κοροναϊό, από έναν οργανισμό που έχει ανεπάρκεια και ο λόγος είναι για τη βιταμίνη D.
– Σύμμαχοι των βιταμινών είναι ο σίδηρος, το σελήνιο, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, τα προβιοτικά.
Οι τροφές που περιέχουν αυτές τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία, δεν είναι άλλες από αυτές που περιέχονται μέσα στην πυραμίδα, η οποία όπως σας ανέφερα από την αρχή, θα πρέπει να βρίσκεται σε ένα εμφανές σημείο του σπιτιού ως φύλακας άγγελος.
Τέλος, δεν ξεχνάμε ποτέ, τον στρατηγό της μεσογειακής διατροφής, που από την αρχαιότητα είχε πάρει τη θέση του στο θρόνο του βασιλιά, το ελαιόλαδο.


– Χρυσό υγρό το ονόμασε ο Όμηρος.
– Θησαυρό θεραπευτικών ικανοτήτων, ο Ιπποκράτης.


Είναι στρατηγός που προστατεύει, προλαμβάνει, καταπολεμά, αναζωογονεί, θεραπεύει.
Μεσογειακή διατροφή λοιπόν, η Κυρία μπροστά στην οποία υποκλίνεται ακόμα και ο Κοροναϊός!


Με εκτίμηση ,

Σπανάκη Δέσποινα
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονικά Υπεύθυνη Διαιτολογικού Τμήματος

Search

+